Tyskland

I går åkte hela kollektivet till Konstanz i Tyskland för att kolla in bilar. Men bilarna var lite väl dyra, trots att det var i Tyskland. Så istället för bil kom vi hem med 1kg kött var vilket också är maxgränsen för att ta med sig från Tyskland till Schweiz. På kvällen när grabbarna åkt iväg för matchsamling passade jag på att bjuda Johanna på riktigt mört och gott kött innan vi stack iväg för att tyvärr se GC förlora mot Grunenmatt med 4-3 i Sd. Inte helt rättvist då GC hade övertaget större delen av matchen, men allt kan ju hända i sportens värld. Hoppas på en vinst ikväll i stället då de möter Köniz!


Haha fick just reda på att det tydligen bara är 500g kött man får ta med sig äver gränsen... tur att vi inte blev kollade av tullen då det tydligen är höga böter för att "smuggla kött"... =)

Kommentarer
Postat av: emsilur

Lisa, din kottsmugglare!! haha! Kul att du verkar ha installerat dig bra i ostlandet. Hur ar ni hemma runt jul och nyar? Nu ar det bara 3 veckor kvar tills jag kommer hem. Langtar efter att fa traffa dig! kramar!

2009-12-07 @ 01:32:04
URL: http://emsilur.blogg.se/
Postat av: mamma

Åh, Jag längtar redan efter att få se lite av det du får uppleva där nere. Du får visa oss go´bitarna i februari.

Men snart är det jul och då kommer ni ju hem!! Kramar Mamma

2009-12-07 @ 12:43:29
Postat av: Sophia

NU har jag äntligen hittat till din blogg! :D Vilka härlig bilder du tar, verkligen superfina och visar verkligen hur vackert det är här nere! Nu i helgen väntar Zurich för mig på lör-sön, hörde du pratat med Cornelia o Johanna :) Stan på dan, sen utgång! Självklart ska du med ;) Vi kan väl höras närmare, stor kram och hälsa kollektivet

2009-12-07 @ 16:43:15
URL: http://sophiamolin.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej tjejen! Vilken buse du är, smuggla kött på det där viset va? Kan tänka mig att det var gott med kött.Det är ni väl inte bortskämda med precis... Det verkar ju vara riktigt vackert där du är.Jättefina bilder ju! Dopet var jättefint igår. Du saknades! Joffe sjöng och shockade nog alla. men det var faktiskt fint. Ta hand om er. Inte långt till jul nu.Då ses vi ju! Puuss och kram från oss!

2009-12-07 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0