En rolig helg med trevligt sällskap

Under helgen som var, spelade Alex 4nations-cup i Brno (Tjeckien) och Sverige vann alla matcherna och blev därmed också cupsegrare! GRATTIS GRATTIS! Själv passade jag på att träffa Cissi och Josefin, två svenska tjejer som också bosatt sig i Schweiz för en tid. Cissi är sambo med Marc Dysli, en Schweizisk landslagspelare som de senaste 5 åren spelat med IBK Dalen men nu åter är tillbaka i Bern och sitt forna lag Tigers Langnau. Josefin är flickvän till Mattias Wallgren, som också tidigare spelat med Dalen men som nu är inne på sin andra säsong med det Schweiziska laget SV Wiler-Ersigen.

Jag började min resa tidigt på lördagsmorgonen då jag tog tåget från Zurich till Bern för att möta upp Cissi och Josefin. Tåget mellan Zurich och Bern tar bara 1 timme. Vi startade dagen med lite shopping på stan, jag inhandlade en jätte mysig lila och fin halsduk som jag garanterat kommer ha användning för i regnrusket här. Vi hann även med en supergod fika på Starbucks, helt otroligt vilka smaskiga bakverk de har där! För mig blev det en cappuccino och en supermumsig chokladmuffins med philadelphiafyllning... den var riktigt god kan jag säga. Får se vad jag provar nästa gång ;)

När vi var klara med shoppingen åkte vi hem till Cissi och lagade plankstek, sedan blev det svenskt godis och filmen Sex and the city som är lika vansinnigt rolig varje gång man ser den. Ett hett tips för den som är lite trött på hösten och behöver sig ett gott skratt!! Jag sov över hos Cissi och åkte tillbaka till Zurich på söndagsmorgonen. Ser fram emot nästa gång jag får träffa tjejerna igen!

Jag hämtade alex på flyget igår (måndags) vilket också var första gången jag körde bil i Schweiz, men det gick hur bra som helst. Jag tog vägen förbi Ikea, inhandlade bla en lampa, gardin, duschdrapperi och lite andra smågrejer som glögg och kaviar. Måste säga att jag är bra stolt över mig själv att jag lyckades hitta både till Ikea och flygplatsen UTAN GPS =)

I kväll när Alex kommer hem blir det storstädning av lägenheten.... jippi...


Hade tänkt lägga in bilder från helgen, men de var tyvärr tagna i fel format så de går inte att lägga in i bloggen....


Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack för i helgen! Var riktigt trevligt =)

En fraga, du rakar inte ha tappat ett par skinhandskar?, finns ett par upphittade här!

2009-11-10 @ 18:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0