Snö, 1:a advent och helgäventyr

Nu börjar man äntligen få liiiite julkänsla, för idag kom första snön =) i och för sig är det väldigt blöt snö men är ju snö i alla fall! Igår var det första advent, och tyvärr hade vi inga julsaker att pynta med så vi får nog ta en sväng till Ikea och inhandla en ljusstake....eller två ;). Är nog inte första prio för killarna så vi får väl se när/om det blir, men får jag bestämma så blir det snart! Man måste ju verkligen bara ha något som lyser upp i mörkret, och då är ju ljus och ljusstakar det bästa som finns! Får tända de ljus jag har tillsvidare...
'
I helgen var vi i Burgdorf på "svenskfest", Burgdorf är en ort/by några mil utanför Bern. Det var partypinglan Sophia Molin som bjöd till fest med en härlig blandning av svenskar, Tjeckier och Schweizare. Det var många gamla Dalenspelare men också en del nya ansikten. Efter festen fick vi sova över hos Mattias och Josefine som också bor i närheten av Sophia, hade känts lite drygt att ta sig tillbaka till Zurich så sent på natten! Så ett stort tack till söta Josefine och Mattias =)

Varannan vecka går jag ju på "Aupairträff" i svenska kyrkan, är dock inte så kyrkligt som det låter utan mer en samlingsplats där man träffar många svenskar. I alla fall så bakade vi lussebullar för några veckor sedan som skulle säljas på en basar i st peterskyrkan här i Zurich. Vi var faktiskt också med och hjälpte till på basaren,  jag fick äran att stå i fiksedammen =) Vad gör man inte för att svenska kyrkan ;)

Mamma tycker att jag låter som en riktig hemmafru som går i kyrkan och hjälper till på basarer, men så är det inte riktigt... bara nästan haha ;)

I dag har jag fixat lite här hemma och bakat kladdkaka, nu blir det middag och sen träff i kyrkan!



Lussekattsbakning på svkyrkan:


   






Kommentarer
Postat av: Ida Larsson

Du ser så bra svenska kyrkan är. =) Roligt med uppdateringar. Här spöregnar det och solen har försvunnit för gott känns det då som. Jag skickade ett sms till dig i lördags, vet inte om du fick det men vi hade hursom en trevlig kväll men saknade dig! Kram

2009-11-30 @ 17:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0