Juletid

En julkula från granen!
-
Julen här i Falun har varit helt fantastisk och jag har fått spendera mycket tid med familj och vänner. I år var hela familjen samlad och även tomten kom på besök och hade med sig fina klappar. Det blev en lugn och mysig julafton med god mat och en hel del julgodis. Juldagen firades hos en kompis i Borlänge med vänner som jag inte sett på väldigt länge, de bjöd oss på en god risotto med vitlöksstekta tigerräkor. Riktigt gott! Efterrätten bestod av en supergod saffranspankaka. Det var första gången jag smakade den sortens pankaka faktiskt men det föll mig verkligen i smaken. Kändes skönt att vara på hemmafest istället för att behöva hetsa ut i natten och stå i kö flera timmar för att ta sig in på något ställe där man i alla fall tappar bort varandra. Annandagen bestod av shopping, lunch, shopping, fika. Skönt att handla i Sverige och slippa bli ruinerad! I dag blir det en fixardag här hemma med lite rensning av kartonger från förr som jag inte orkat ta tag i tidigare.
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0