VM

Alex utanför favoritstället Vapiano.
-
I dag hade jag planerat att sova länge för att vara pigg i kväll. Men kl 08.45 vaknade jag pigg som en mört, vet inte om det var av Alex sjukt stinkande vitlöksandedräkt jag vaknade av eller min dryga rethosta. Alex är en enorm vitlöksälskare och hade igår fått EXTRA EXTRA mycket vitlök i sin Carbonara på Vapiano. Det kändes i morse kan jag säga! Jag gillar också vitlök så jag brukar inte tycka att det är så farligt, men i dag luktade det sjukt dåligt... Gick liksom inte att vara kvar i rummet.
-
Vi har nu besök av Alex bror som igår anlände hit till Zurich, han stannar några dagar så hon kommer nog hinna se en hel del. I går såg vi den spännande matchen mellan Sverige och Schweiz, Sverige vann med 3-2 efter en riktigt spännande match. Sverige spelade grymt dåligt och det kändes som att Schweiz lika gärna hade kunnat vinna, men med lite tur och marginalerna på sin sida vann Sverige tillslut. (Att förbundskapten efter matchen skyller på dåliga domare är dock lite pinsamt måste jag säga) I dag kl 15 väntar finalen mellan Sverige och Finland, om Sverige rycker upp sig så kan det nog bli en riktigt spännande match. Finnarna har ju kommit starkt på slutet så det blir nog en hård kamp.
-
Finalen ska vi se hos Magnus då han han svensk tv, alltid lite roligare med svenska kommentatorer. Kommer också ett antal andra svenskar hit och ser finalen och senare blir det nog utgång. Ska bli riktigt trevligt!
Nu ska jag gå ut på en promenad, ha en bra lördag.
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Lisa.



Gick in och läste din blogg och tänkte att jag måste ju bli lite bättre på att kommentera folks bloggar;) Ser ut som att du har det bra!!!!! Här i sverige är det så kallt så man inte vill gå ut alls...Man bäddar istället ner sig under filtar och duntäcken så ofta man kan!! haha! Åker du hem till jul?



Må så gott och hoppas att vi ses nästa gång du är i sverige!

Stora kramar från Elin (nej inte Haag då da..haha)

2010-12-11 @ 17:07:45
URL: http://elinheffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0