Svenskträff

VM-finalen...
Andreas och Alex.
Jag. Magnus, Tian och Håkan.
Johanna, Cornelia och Jens.


I lördags bjöd vi till fest, och det var ingen vanlig fest utan det var "svenskfest" här i Zurich. Det var både nya och gamla ansikten och det blev en riktigt trevlig tillställning. Vi började se VM-finalen mellan Sverige och Finland, tyvärr vann inte rätt lag den här gången heller vilket var riktigt synd. Efter matchen gick vi ner till en bra restaurang här i Altstetten där vi åt god Italiensk mat innan vi återigen gick hem till oss och fortsatte festen där. Sedan blev det tid för utgång och Jag, Cornelia och Johanna gick före till ett ställe som brukar vara bra. Mascotte. Sen visade det sig att killarna inte kom in "för att de inte hade några tjejer med sig", jag vet det är helt sjukt men det är tyvärr så det går till här i Zurich på vissa ställen. Vi försökte övertala dem, men de var stenhårda. Vi gick vidare till ett annat ställe men fick samma svar där. Ska inte ett gäng killar kunna gå på krogen här utan tjejer, eller vadå??!  Vi gick då vidare till Langstrasse som kanske inte är den finaste gatan i stan men där fick i alla fall killarna också följa med in =). Det blev en lång natt, så på söndagen blev det inte så mycket gjort. Soffan och film vad det vi orkade med. Men det var det värt efter en så kul lördag som vi hade!
-
Nu har det börjat gå magsjuka på dagiset, känns inte bra då det börjar närma sig jul. Jag hoppas verkligen att jag slipper den. Nu bara 8 dagar kvar, sen SVERIGE!
-
Trevlig kväll
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0