Swarovski

Johanna och jag vid den Swarovskidesignade granen.
-
Vaknade i går morse med migrän som nu har blivit en återkommande åkomma i princip varje vecka. Tänkte att jag skulle slippa den nu när jag var ledig, men nej nej. Så det blev en lugn förmiddag med soffläge och hollywoodfruarna på datorn och massor med kaffe till det. Huvudvärken började lätta vid lunch så jag mötte upp Johanna för en dejt i city. Vi tänkte mest bara strosa och ta det lugnt. Men efter ett tag mötte vi upp hennes kille Moritz (som är Tysk) så vad passade inte bättre än några kpppar Gluwein på Haubt Bahnhof (tågstationen) där det alltid är stor julmarknad den här tiden på året. Gluwein smakar nästan som glögg men är inte riktigt lika söt och mustig. Men det var gott att dricka nått varmt då det var snö och hela 1- ute ;) Julgranen på Haubt Bahnhof var riktigt fin kan jag säga och var i år designad av Swarovski.  Efter lite strosande på julmarknaden ville Moritz visa oss en bar som skulle ligga högt uppe i ett torn så vi gick dit, och det visade sig vara en riktigt mysig bar med panoramautsikt över Zurich. Inte fy skam! Vi stannade där och drack ett glas vin innan vi gick vidare hem till johanna och Moritz där det bjöds på hemmalagad potatismos och lax. Var längesedan jag hade en så här bra torsdag, annars är torsdagarna i vanliga fall kaosets dag på jobbet.
-
I dag blir det nog bara en lugn dag hemma i lägenheten med några avsnitt av Hollywoodfruarna och kanske en löptur på eftermiddagen. Sparar nog julhandlingen till i morgon då Alex också är ledig.
-
Trevlig fredag!
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0