Brrrr

Utanför dagiset i Zollikerberg.
-
Den  senaste veckan har det egentligen varit för varmt med dunjackan, men eftersom vi är ute så mycket som vi är under dagarna så är det skönt att slippa frysa. Men idag skippade jag dunjackan för en gångs skull och tog på mig min "höstkappa" istället. Det skulle jag inte ha gjort för fy vad kallt det var idag, vinden var kall som bara den och Zollikerberg var täckt av snö. Brrrr.... Och kallt är det i lägenheten också, tror att det är god tid att slå på elementen.
-
Var till "Kreisburo" i dag efter jobbet och förlängde mitt tillstånd för att få stanna i landet, nu får jag stanna till sista april. Det vill säga så länge jag har jobbet på dagiset. Vad som händer sen? Ja det är en bra fråga, i dagsläget vet vi faktiskt inte alls vad vi ska hitta på. Finns ju fördelar och nackdelar med allt. Så det är klart att det är svårt att ta ett beslut. Men här efter jul måste vi nog försöka komma fram till något bra!
-
Nu ska jag kvällsfika och sen städa klart i köket som jag lovade att göra, för i morgon får vi ju finbesök av Alex bror. Sen på lördag blir det VM-fest och då blir lägenheten full av svenskar. Ska bli riktigt kul.
-
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Lisa, hoppas ni får skoj i helgen! (Himla typiskt att jag åker hem på fredag, hade varit kul att ses!)



Hälsa Peder så gott. Kram Johanna

2010-12-10 @ 02:07:42
URL: http://lillaj.blogspot.com
Postat av: Lina

Trevlig helg vännen:) snart ses vi. kram

2010-12-10 @ 23:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0