GLAD!!!

Shit vad ett telefonsamtal kan göra en glad! Alexandra, chefen på Kinderkrippe ringde just och erbjöd mig jobb i 3 månader. Jiiihoooo, vilken lättnad =)  Så den 1:a mars blir min första dag, vet dock inte om det blir på den engelska eller tyska avdelningen. Hade så klart varit enklast med den engelska, men blir lite mer utmaning om jag får vara på den tyska så klart. Trodde ALDRIG att jag skulle få användning av min skoltyska, men är riktigt glad att jag tog mig igenom alla dessa år med den ena tyskaläraren konstigare än den andra... ingen nämnd ingen glömd är väl vad man brukar säga! Vet inte varför men minns att tyskalektionerna ofta var ganska ångestladdade... Kan fortfarande, efter typ 10 år ibland ha dessa hemska ramsor i huvudet: durch, fur, gegen, ohne, um..... an auf hinten in neben uber unter vor swischen..... Och mein hut der hat drei ecken som vi även sjunger med barnen på dagiset. Varför man egentligen skulle hålla reda på alla dessa ord minns jag tyvärr inte, men det blir mitt mission att ta reda på här framöver. Sa jag att det var 100% och helt ok lön??! känns helt otroligt att jag faktiskt lyckades få det här jobbet!! Just nu känner jag mig faktiskt så här...


Nu ska jag fortsätta med städningen av lägenheten, kom helt av mig när jag fick detta otroligt roliga besked. Sen i kväll kommer min älskade bror på besök, och i morgon även hans kompis Per. Så i helgen blir det innebandy varvat med sevärdheter och trevligt besök!!
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Ulla o Hasse

Grattis! bra jobbat ha en trevlig helg o hoppas att det blir två vinster i helgen..Kram från Hasse o Ulla

2010-02-19 @ 14:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0