Kinderkrippe!!


Efter två veckors lång väntan var det äntligen dax för intervju idag! kl 06.15 ringde klockan, efter en god frukost tog jag mig ner till tramet för att börja min resa till Kinderkrippe i Zollikerberg som ligger på andra sidan av Zurich. Själva restiden är cirka 35 min med tåg, så helt ok avstånd.

Jag hade försökt förbereda mig inför den här intervjun genom att lära mig ord och fraser som jag trodde jag skulle kunna ha användning för. För jag kan säga att det är oerhört svårt att "sälja" sig själv på tyska och kunna berätta vad man är bra på och förklara vad man egentligen har för utbildning. Min utbildning Idrottsvetenskapliga programmet är ju lite småluddig och är nog krånglig att förklara på svenska. Men jag tror och hoppas att jag lyckades få fram det viktigaste i alla fall =) 

För jag ska faktiskt få komma dit och provjobba i tre dagar!! Vad jag förstår så är jag ju inte garanterad jobb efter det och vet egentligen inte riktigt hur stor chans det är att jag får jobb efter de här tre dagarna. Men ska göra mitt allra bästa och hoppas att det rullar på med jobb sen. 

Nu ska jag, Alex och Anton till Sihlcity och käka på Vapiano. Kan hända att det blir en carbonara ;)

Några bilder från Kinder-krippe






http://www.kinderkrippe-zollikerberg.ch/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0