Schnupperntage

Nu är det tisdag och jag har tagit mig igenom 2 av 3 "schnupperntage" som de så fint heter på Schweizertyska, alltså två "provdagar".  Det har varit två otroligt roliga och intressanta dagar med massor av nya intryck, nya människor och främmande språk. Dessa två dagar har jag varit på den eng/tyska avdelningen där det pratas både tyska och engelska vilket har underlättat otroligt mycket för mig, ett perfekt ställe att utveckla sin tyska på helt enkelt! Men i morgon ska jag ytterligare sättas på prov då jag ska vara på den heltyska avdelningen. Det ska bli riktigt spännande, kan lova att det inte är lätt att höra vad en treåring säger på schweizertyska.... men man märker ju rätt snabbt om JA eller NEJ är rätt svar när de frågat något, barn e ju barn! Kan säga att de ibland har kollat på mig som om jag vore dum i huvudet när jag försökt svara på deras frågor =)
Som sagt så blir det en heltysk morgondag med ett möte med chefen som avslutning på meine schnupperntagen!
Nu är jag helt slut....
Schönen abend
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0