Sjukt bra stämning

I går var det dax för andra matchen mellan GC och Rychenberg. Det var verkligen helt sjukt bra stämning i hallen då GC:s fotbollsklack hade intagit läktaren och sjöng och tjoade precis hela matchen! Och för ett tag trodde jag faktiskt att vi skulle få se hela klacken näcka, men som tur var tog de inte av sig mer än tröjor och skor... Jag har ofta tyckt att stämningen i Gammliahallen (Umeå) har varit grym, men det går inte ens att jämföra med gårdagens match. Det kanske är dax att bjuda in Umeå FC:s hejarklack på nästa Dalenmatch?! ;) haha (Fast den lilla klacken skulle nog inte göra någon större skillnad)
Jag kan också berätta att jag blev rätt så förvånad när jag mötte ett helt gäng med kravallpoliser i pausen. Tror inte att de var där för att kolla på matchen direkt, som tur var behövde de inte rycka in och gå emellan GC-klacken och Rychenberg-klacken.... Vi på läktaren skötte oss ganska bra  =)

Trots denna fantastiska stämning slutade det med förlust för GC, vilket betyder att det står 2-0 i matcher till Rychenberg. Hoppas verkligen att de rycker upp sig i dag och spelar så bra som de brukar spela. För gör de det så blir det vinst!
Hoppas på en lika stämningsfull match i kväll då den tredje matchen spelas mellan GC och Rychenberg och att RÄTT LAG VINNER DEN HÄR GÅNGEN. Får se om det kanske blir klacken för mig i dag ;)
HEJA HEJA HEJA GC !!!!!!!!!
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0