Nyårslöfte



För det mesta så brukar jag inte ha något nyårslöfte, eller rättare sagt jag brukar nog mer "glömma bort" under året vad jag egentligen lovade på nyårsafton. Men i år har jag ett löfte som blir svårt att glömma, nu tror ni att det är värsta stora grjejen men det är det inte. Eller för mig som som alltid har tyckt att långdistanslöpning varit otroligt jobbigt och drygt så är det egentligen värsta grejen....Tro inte att det typ är maran eller nått nu, då har ni lite väl höga förväntningar. Jag ska bara springa tjejmilen i Stockholm =) Förra året skulle jag, Eva-Lena och Malin ha sprungit men det rann liksom ut i sanden så i år tänkte jag att det i alla fall ska bli av. Och det ska det! Så här ser tydligen banan ut.




Min löpträning kändes väldigt bra i början då jag kom tillbaka till Zurich, men helt plötsligt fick jag skit ont i foten. Kunde inte ens vara ute och gå längre sträckor utan att jag tillslut inte kunde gå på foten. Med hjälp av mina egna otroligt bra medicinska kunskaper kom jag själv fram till att det var en inflammation och har nu behandlat den men antiinflammatoriskt plåster (Fick även utlåtande av Gc:s sjukgymnast). Nu kan jag i alla fall vara ute och gå, men har efter 3 vecakor fortfarande känningar av den onda foten. Kanske låter som en bra undanflykt för att slippa springa, men det är det inte. Jag var ju riktigt på G och hade verkligen hittat motivationen, och så blir det så här! Känns inte så motiverande att bara sitta på en träningscykel i gymmet, så jag har faktiskt kollat upp ett fitnesscenter som ligger här i Altstetten, de har stort utbud av gruppträningspass och ett helt ok gym. Som vanlligt är det ju inte gratis i det här landet, men känns värt det om jag i alla fall inte kommer kunna vara ute och löpa på ett tag. TJEJMILEN HERE I COME!!!!!! Och det bästa av allt är att Eva-Lena också sagt att hon ska vara med och springa, så nu när jag har skrivit det här i bloggen så finns det ingen återvändo för henne heller ;)

Den här veckan hade jag egentligen tänkte börja med min superseriösa vecka utan godsaker. Men lyckades inte så bra med det då jag och Johanna hade myskväll igår med pizza, glass och filmen "Up in the air". Börjar min seriösa vecka idag istället =) Vilket karaktär man har...


//Lisa

Kommentarer
Postat av: Sophia

Bara o bara... Riktigt impad av alla som gör det frivilligt, starkt ;) I helgen smäller det här i Bern, utgång för oss svenskar! :) Jag hoppas verkligen du har möjlighet att komma, vi ska äga på Barstreet tänkte vi med förfest hemma hos Linda. Vi kan väl höras på telefon eller "ansiktsboken" om det :) Kram o hälsa grabbarna

2010-02-02 @ 15:47:28
URL: http://sophiamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0