Ett steg i rätt riktning =)

Som jag skrev i inlägget igår så var det ett samtal som skulle ringas idag, och var inte vilket samtal som helst utan till Frau Roth på ett tvåspråkigt dagis en bit utanför Zurich. Det var via en lagkompis till Alex som jag fick veta att det skulle bli en tjänst ledig där och att jag skulle höra av mig till den här trevliga frun. Jag måste erkänna att blev lite stolt över mig själv idag då jag lyckades ta mig igenom hela telefonsamtalet tyska. Vet dock inte om det var Frau Roth som pratade väldigt enkel tyska eller om det är jag som har tagit ett steg frammåt i min tyska språkutveckling, det visar väl sig nästa gång antar jag =)... I alla fall så bestämde vi möte och ska ses om två veckor!! Att jobba på ett tvåspråkigt dagis (eng/ty) vore enligt mig helt perfekt, så nu är det bara att gå och vara nervös i två veckor och hoppas på det bästa!

Idag har alex varit ledig, så vi tog en sväng till hans jobb och hämtade fribiljetter till en hockeymatch som Alex och Patte är på nu och eftersom vi också var på rätt sida om stan passade vi på att svänga förbi Ikea och inhandla lite smått och gott på svenskshoppen. Längar såå tills jag får öppna den påse med räkor som bland annat inhandlades och avnjuta dem med ett glas vin!

Nu väntar jag på att Paradise hotel ska läggas ut på nätet, ett riktigt bra skitprogram som man tydligen blir helt besatt av....;)


//Lisa


Kommentarer
Postat av: Sophia

PH är ett beroende, det som är dåligt blir grymt bra underhållning ;) Är lika innen i det som du.. :) Härligt med samtalet, tror det är du som gått framåt helt klart! Och ska hålla tummarna för jobbet,du får hålla oss uppdaterad. Om två helger, då bär det av till Barstreet, ett uteställe här i Bern som jag tänkte kanske skulle bli nästa Svenneträff ;) Hoppas du kan komma, vi hörs mer om det. Hälsa grabbarna, kram

2010-01-23 @ 00:35:54
URL: http://sophiamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0