Back in Zurich...

Nu var det då ett bra tag sen jag skrev, men nu lovar jag att jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen lite oftare.

Vi är i alla fall tillbaka i Schweiz efter 2 härliga veckor i Sverige. Tiden går fort och vi har snart varit här i Zurich i 2 veckor! Förutom att jag har sett en del innebandy har jag faktiskt också för första gången testat på Zurich nattliv tillsammans med min härliga vän Johanna.Förra helgen begav vi oss ut på ett ställe som heter Mascotte och sog klackarna i taket, ett helt ok ställe faktiskt =)  Det var en riktigt bra kväll/natt/morgon... Krogarna här har öppet lite längre än man är van vid (om man är från Falun/Umeå ;)), och jag trodde jag var för gammal för att hålla igång till fem på morgonen, men tydligen inte =) Ett bra betyg till mig!


Vi har även hunnit med en dag i skidbacken, i måndags drog hela kollektivet till Flumserberg som ligger ca 1 timmes bilfärd från Zurich. Ett lite mindre ställe om man jämför med tex Davos där vi var och åkte innan jul men Flumserberg var absolut över förväntan, riktigt bra skidåkning och helt ok väder. Vi hade en grymt härlig dag, och nått som förgyllde dagen ännu lite mer var när Alex gjorde en härlig vurpa alldeles efter vi klivit av liften, och på något konstigt sätt fick han det till att bli mitt fel...Det var tydligen jag som "svängde åt fel håll" framför honom så han fick lov att köra rakt in i mig så hans skidor flög av och vurpan var ett faktum ;) hahaha vi andra fick oss i alla fall ett gott skratt, men Alex var inte riktigt lika nöjd =) Sorry Alex!

Nu ska vi fortsätta att ha en riktigt lugn och slapp söndag, hoppas dock på att kanske få med Alex ut på en promenad lite senare på eftermiddagen men det kan bli ett svårt mission...

Bilder från Flumserberg




Bilder från Davos




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0