Sliten

I dag är jag rejält sliten kan jag meddela både i kropp och själ. I går lurade Magnus med mig och Alex på en innebandyträning där det var en salig blandning av folk. Fast det inte var värsta seriösa träningen så fick man ju lov att ta i så jag kan ju säga att jag har en härlig träningsvärk idag. Det var ju i och för sig över ett år sedan jag sist lirade innebandy så det är väl kanske inte så konstigt att kroppen känns lite trasig idag. Efter träningen var jag ju pigg så då såg jag filmen It´s complicated med Alex och Magnust trotts att jag sett den dagen innan. En riktigt rolig film kan jag säga! Jag kom i säng alldeles för sent men som tur var hade jag sovmorgon idag. It´s complicated är en romantisk komedi som inte bara föll mig i smaken utan också Alex och Magnus =).

Idag var nog en av de mest ansträngande dagarna på jobbet hittills, många barn och lite personal.... och lite sömn. Jag trodde nästan att jag skulle bryta i hop där ett tag, men när påminde mig själv om att det bara är 4 arbetsdagar kvar innan semestern kändes det genast mycket enklare.  Som ni kanske vet så vann Schweiz över Spanien i VM idag och det firas i stan som om de skulle ha vunnit VM-guld. Vm-fans tjoar och stimmar nere i city och bilarna tutar som aldrig förr. Inte allt för kul att vara svensk i Schweiz en sån här dag och speciellt inte på jobbet. "Just ja Sverige är inte med i VM va?!" den frågan har jag hört alldeles för många gånger. VM är inte alls lika kul när inte Sverige är med, och inga mer vinster för Schweiz tack ;)
I dag lyxade jag till det med sushi till middag men det tycker jag helt klart att jag var värd en dag som denna! Nu ska jag ladda inför morgondagen och Kinderkrippe.
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0