Var ska jag börja?!...

Nu har jag inte skrivit på väääldigt länge. Vilket beror på att jag har börjat jobba och gör inte så mycket annat än jobbar, äter och sover. De här första veckorna har verkligen varit superjobbiga men självklart också riktigt superroliga. Jag har nu jobbat 2 veckor och 4 dagar och dagarna går verkligen hur fort som helst! Jobbet känns helt ok, jag jobbar i en "helschweizisk grupp" där det bara pratas tyska vilket gör att jag hela tiden måste vara superkoncentrerad för att ens ha någon chans att förstå. Men jag känner att det blir bättre och bättre för varje dag som går och mitt tyska ordförråd har verkligen utvidgats på dessa veckor. Det är ett väldigt kulturellt dagis med många barn som har utländska föräldrar, ingen från Sverige dock men många från Italien, Spanien och Portugal. Så under de här veckorna har jag inte bara lärt mig tyska/schweizertyska utan också flera "fula" ord på spanska/portugisiska ;) Kan säga att det är full fart i gruppen jag har hamnat i och att man ALLTID har saker att stå i.

Mamma och pappa var här på besök under min första jobbvecka vilket var jätte kul. Men tyvärr var jag inte allt för pigg när jag kom hem efter jobbet vid halv 7 på kvällarna, så det blev mest middag och mys med dem. De verkade faktiskt ha haft några riktigt bra dagar här i Zurich utan mitt sällskap på dagarna! =)
I dag är första dagen som jag inte känner mig helt slut efter jobbet trotts att jag är förkyld och att det är torsdag. I och för sig så har jag alltid gillat torsdagar för då är det ju nästan fredag och  sen helg =) sen har det ju varit härligt vårväder i dag vilket också gör att man blir glad! Gick en promenad när jag kom hem från jobbet, perfekt väder för skinnjacka och sneakers!
Nu väntar jag på att Alex ska komma hem från jobbet så vi kan äta middag.
Tätare uppdateringar väntar...
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0