Tjejhelg

Vi hade finbesök förra helgen och under veckan som var. Under helgen var Cissi, Linda och Josefine från Bern på besök och det blev en riktig lugn tjejhelg med god mat, shopping och innebandytittande. För att snabbt förklara hur jag känner de här tjejerna så har jag lärt känna Cissi via IBK Dalen när jag var massör åt damlaget. Hon bor för tillfället i Bern tillsammans med sin schweiziska sambo Marc Dysli som under fem år spelade tillsammans med Alex i IBK Dalen. Josefine har jag lärt känna först här i Schweiz, hon är tillsammans med Matthias Wallgren som också spelat med Alex i Dalen. Linda har bott här i Schweiz tillsammans med sin innebandyspelande kille Daniel Calebsson i tre år men flyttade idag tillbaka till Sverige.
När tjejerna kom hit på fredagskvällen bjöd jag på min favoritsallad innehållande ruccola, melon, jordgubbar, bacon, lufttorkad skinka, pasta och pinjenötter. Tjejerna hade handlat med sig ost och kex, choklapudding, saltlakrits mm som vi tillsammans med ett glas vin mumsade i oss under kvällen. Trotts en sen fredagskväll tog vi oss upp i vettig tid på lördagsmorgonen och han med en hel del shopping och lunch på Hiltl, den goda vegetariska restaurangen innan vi bänkade vi oss på Haubt Bahnhof (tågstationen) där Euro Floorball Tour spelades och såg matchen mellan Sverige och Schweiz. Vi mötte även upp Sophia Molin, Johanna Andreassen och Cornelia Scott. Söndagen startades med en morgonpromenad och frukost på Starbucks, sedan såg vi matchen mellan Sverige och Finnland. Tyvärr blev det förlust för Sverige och därmed blev Finnland vinnare av Euro Floorball Tour!



Linda, Josefine och Cissi väntar på tramet.


Linda, Josefine och Cissi vid Zurich-sjön.


Euro Floorball Tour på Haubt Bahnhof.


Frukost på Starbucks!



I måndags kom Alex kusin Stina och hennes kille Per förbi Zurich på vägen till Spanien. Tyvärr hann jag inte träffa Stina och Per så mycket under de två dagarna de var här eftersom jag jobbade, men riktigt kul att de tog vägen förbi Zurich!

//Lisa


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej!

Tack igen för en trevlig helg!! Blev hyfsat glad igar när jag upptäckte att vegresturangen ocksa finns här i bern =) Hoppas allt är bra med dig! Kram

2010-05-04 @ 19:23:42
Postat av: Cia

Kan du inte skicka över receptet på salladen? Lät ju supergott!=)) Kraaam

2010-06-14 @ 11:37:00
URL: http://ciiia.blogspot.com
Postat av: Cia

Kan du inte skicka receptet på salladen? Lät ju supergott!=)

2010-06-14 @ 11:37:50
URL: http://ciiia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0