I have a feeling

Lyckades fånga Alex och Johanna bredvid en jättegammal spårvagn
som åkte förbi oss i Zurich när vi var ute på shoppingrunda.

-
Och den är bra! Just nu är jag mer än nöjd över mig själv eftersom jag i dag tog mig ut på en löprunda efter jobbet och avslutade med att köra styrka i vårt lilla "hemmagym". Helt plötsligt känner jag mig mycket piggare än jag varit på otroligt länge. Jag hade nästan glömt bort hur skönt det är att träna och vilken bra känsla man får i kroppen.
-
Den 4 december ska jag ha möte med chefen på jobbet, det visar sig även då om jag får förlängt eller inte. Jag kommer jobba kvar fram till årsskiftet oavsett, men av olika anledningar känner jag att jag kanske vill göra något annat så vi får se vad det blir när jag kommer tillbaka efter julledigheten.
-
I helgen är det svensk julbasar här i Zurich så jag och Johanna ska självklart dit, blir ju andra året i rad vi går dit nu. Får se om vi får med de andra också. Jag och Johanna kom ju hit nästan samtidigt förra året och jag är så himla glad att jag träffade henne, hon liksom bara dök upp där i svenska kyrkan och vi var ju båda från Dalarna så det kunde ju inte bli så mycket bättre!
-
Nu känner jag att min pigghet börjar gå mot trötthet. Är glad att jag fick någon timme i vaket tillstånd nu på kvällen för vanligtvis brukar jag vara stentrött vid halv nio men försöka hålla mig vaken till tio i alla fall då jag oftast somnar som en stock. Det är helt sjukt hur trött man kan vara, så trött som jag varit sedan jag började jobba på dagiset har jag nog aldrig varit i hela mitt liv. Trodde det skulle gå över efter de första intensiva veckorna men nu har jag jobbat där i åtta månader och är fortfarande lika trött. Min kropp går verkligen på högvarv under veckorna så ni kan ju tänka er hur heliga helgerna är. Men att komma igång med träningen kommer förhoppningsvis göra susen. Nu ska jag sova, antar att jag är den enda så ni får ha en fortsatt bra kväll!
-
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hoppas du fått höra skvallret från grannen o taggar för nästa helg! :) Tjej/norrländsk helg väntar med massa julkänsla tyck ja! Vi hörs om detaljer, sov gott för länge sen... :) Kram kram

2010-11-10 @ 23:47:29
URL: http://sophiamolin.blogg.se/
Postat av: Ida & Isak

Jag har inte glömt dig heller, är bara för trött för att orka hålla kontakten med någon. :-) Jag hoppas att vi är i Umeå på nyår men jag vet inte säkert, M är inte så sugen på det...



Mamma och pappa tänkte låna med Isak till Timrå så vi fick vara vuxna men det vill inte M så vi kanske hänger på hela familjen dit ner.



KRAM!

2010-11-11 @ 19:38:41
URL: http://idamarialarsson.wordpress.com
Postat av: Pappa

Lisa du verkar gå på högvarv hela tiden men du måste lära dig att varva ner och softa ibland. Du vet det där som mamma har lite svårt för. Kan det bero på att du inte fått de "rätta generna"hoppas på snart tillfrisknande.

Hälsningar Pappa

2010-11-13 @ 19:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0