Uppdatering

Då var det åter dax för en uppdatering om vad som händer här i landet ost. Förra veckan gick av bara farten och jag avslutade min arbetsvecka med att gå hem kl 09.00 på morgonen. Fick migrän under torsdagen som inte ville ge med sig i första taget, så det blev en heldag i sängen och jag var verkligen inte pigg kan jag säga. Kändes lite tråkigt eftersom jag skulle få besök av tjejerna från Bern under helgen.  I alla fall så mötte jag upp Cissi på lördagsmorgonen som hade tagit tåget från Bern till Zurich, vi gick en sväng på stan innan vi åt en väldigt god lunch på Hiltl som verkligen har blivit ett favoritställe för mig. Sedan mötte även Patricia upp oss innan vi tog oss hem till Altstetten igen för att mellanlanda lite innan det var dax att åka vidare och se matchen mellan Winterthur och Burgdorf. Det var några kända svenska ansikten i båda lagen men vi hejade så klart på Burgdorf, tyvärr förlorade dem. Det är tre svenskar i Burgdorf och det är Sophia Molin som tidigare spelat i Ibk Dalen, Cornelia som jag träffat några gånger via Sophia och även Johanna som jag träffade sist vi hade kräftskiva med hela svenskligan. Dessa tre tjejer bor i hop i ett hus i en liten by utanför Bern där vi varit och hälsat på några gånger. Sophia stannade kvar med oss i Zurich efter matchen, det blev en lång men trevlig kväll/natt. Jag och Patricia bjöd Cissi och Sophia på trerättersmiddag. Som tur var släppte huvudvärken mer eller mindre under dagen så även jag kunde avnjuta ett glas vin. Cissi och Sophia sov över här och efter en lång och sen frukost begav de sig tillbaka till Bern för att se innebandy så klart. Det blev även innebandy här i Zurich på kvällen för mig och Alex, vi såg Gc vinna mot Uster. Det var en viktig cupmatch, så nu väntar semifinal!
-
Jag hade möte med chefen i går på jobbet och fick reda på att jag får vara kvar på dagiset och även jobba kvar i samma grupp som jag är i nu. Känns skönt att veta, för trots att det är lite slitsamt med långa resor och arbetsdagar trivs jag i alla fall bra i min grupp och stannar gärna kvar.
-
Jag ser inte så mycket tv här men nu har jag fastnat i "ensam mamma söker"-träsket och kan bara inte sluta titta på det. Det är ju så härligt och man blir ju så glad när man ser det! Ser det via tv3play, så jag kan ju verkligen se flera program efter varandra. Så nu väntar ännu ett avsnitt innan det är tid att krypa till sängs.
Trevlig kväll!
-
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Sophia

Tack för en super kväll/natt/morgon :) Precis vad vi behövde o ni bjöd pü underbar mat! Vi blir ju sü bortskämda i er närvaro :) Kul att höra med jobbet, grattis o de gör helt rätt i att behülla dig!! Snart ses vi igen hoppas jag, kram frün Bern (IKEA för stunden)

2010-11-24 @ 12:24:49
URL: http://sophiamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0