Lördagsnöje

Efter en lång shoppindag med Alex och en middag senare sitter jag nu i soffan och funderar på om jag ska orka ta mig iväg och se Gc möta Uster för tredje gången i rad eller inte. Första gången de möttes var det seriematch, sedan cupmatch och sen vände serien och de ska nu återigen möte varandra i en seriematch. Första matchen hade Uster tydligen varit riktigt bra (de är nykomlingar i högst serien), förra matchen som jag var och såg vann Gc rätt enkelt.  Så om man ser till förra matchen så borde Gc vinna rätt lätt idag också...men underskattning är ju aldrig bra för då kan ju faktiskt allt hända! Så Jag ska nog faktiskt ta mig i väg och se matchen, åker nog dit till 2:a perioden.
-
I dag blev det en hel del shopping, både julklappar och några reaplagg till mig själv. En tunika, en skjorta och ett par coola tights fick följa med hem. Riktigt nöjd att vi lyckades hitta några julklappar så här snabbt, men riktiga julhandlingen kommer vi göra i slutet på nästa vecka eftersom jag då har ledigt torsdag och fredag. Känns underbart med några extra dagars ledighet då det varit rätt tungt på jobbet de senaste veckorna. Mitt huvud säger att jag är i stort behov av avslappning och sömn, känns som jag haft huvudvärk alldeles för ofta på slutet. Så vad passar inte bättre än fyra dagars ledighet i rad!
-
Nu har äntligen första snön kommit här också, det är vitt på taken men inte så mycket mer än så tyvärr. Marken är fortfarande bar vilken nog är rätt bra eftersom det oftast blir kaos i trafiken här när det snöar för mycket. Kan jämföras med södra Sverige ;)
-
Nu ska jag göra mig i ordning och bege mig till hallen för att kolla innebandy, ja för det är ju vårt lördagsnöje här i Zurich ;)
-
Trevlig afton!
-
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Lisa! Hittade precis till din blogg :) Håller verkligen med om att snökaoset kan jämföras med hemma - Göteborg är ju verkligen sämst när det gäller det och nu har vi ett liknande scenario här i Bern. Med lite snö på marken blev bussen så sen igår att jag fick ge upp och lifta hem från gymmet med en tjej i en röd fiat som jag stoppade vid ett rödljus.



Det går det med :)

2010-11-28 @ 15:46:44
URL: http://lillaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0