Underbara vänner

Elin, Lina och Elisabeth i Zurich.
-

Elin och jag vid Zurichsjön.
-

Elisabeth vid floden.
-

Elin pustar ut!
-

Elisabeth och Lina i Bern med alperna i bakgrunden.
-


Försök till ett "hoppkort" i bargen, men det gick inge vidare...
-
I fredags efter jobbet hämtade jag upp mina underbara barndomsvänner Lina, Elisabeth och Elin på Zurich flygplats. Vi alla var rätt trötta på kvällen så det blev en mysig hemmakväll med sallad, vin, svenskt godis och massa snack. På lördagsmorgonen år vi en god frukost som bestod av nybakat bröd från bageriet, kaffe och andra godsaker. Under lördagen fick mina besökare se Zurich då vi besökte city för lite shopping och jag fick ju bara lov att ta dem till Hiltl som är en av mina favoritrestauranger, där de har en grym vegetarisk buffé. Jag tror faktiskt att alla var riktigt nöjda och belåtna efter den lunchen. Även lördagskvällen spenderades här hemma i lägenheten och jag bjöd dem på den schweiziska rätten raclette. Söndagen bjöd på 21 grader och sol så det var perfekt väder för vår sightseeing i Bern, det blev det en lugn dag med mycket strosande och fotograferande. På kvällen såg vi Gc vinna mot Wasa och sedan blev det middag på med laget på deras stamställe. Där vi även firade Geraldines (GC:s sjukgymnast) som fyllde 30 år. På måndagen åkte vi linbana upp i bergen och åt en god gulaschsoppa på liten restaurang, jag gillade verkligen gulaschsoppan så dit upp kommer nog jag åka fler gånger. Sedan lyxade vi till det och gick på SPA, var otroligt skönt att glida runt i de varma källorna och bara ha det gött kan jag lova. Kvällen avslutade vi med att äta indisk mat. Morgonen efter var det dax för mina kära vänner att åka tillbaka till Sverige, tänk vad tiden går fort när man har roligt! Vi hade en fantastisk helg och jag saknar dem redan men snart är det jul och då ses vi ju igen =)
//Lisa

Kommentarer
Postat av: elin

tusen tack för kanondagar hos er! gillar dig vännen!

2010-10-28 @ 20:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0