Utflykt

Jag kastar hästsko.
-
Min härliga arbetskamrat Verena hade svårt att ta sig
upp på tjuren, och ramlade av i samma ögonblick
som hon tog sig upp.
-
Jag och mina kollegor skjuter armborst.

-
Fina figurer va?
-
I fredags var det dax för utflykt med jobbet och det visade sig bli en kanon bra dag. Vi tog oss med tåg till Aarau som är huvudstaden i kantonen Aargau ca 5 mil från Zurich. När vi kom till Aarau bytte vi tåg för att ta oss vidare till en annan mindre by, där vår vandring UPP mot Ruetihof och bondgården började. När vi efter en timme tagit oss upp på berget såg vi äntligen den stora gården med bland annat en äventyrsbana och massa andra roliga aktiviteter. Vi blev vi indelade i två grupper och vi fick prova på olika aktiviteter som t ex komjölkning (på låtsasko), köra traktor (med låtsastraktor), skjuta armborst (med riktigt armborst!), hamra med en vind och ihålig hammare och prova på rodeo. Vi tävlade alla mot varandra och fick poäng för t ex hur mycket mjölk vi lyckades mjölka på 30 sek och hur snabbt vi lyckades spika i spiken. Min favoritgren var helt klart armborst där jag också lyckades bäst, riktigt kul att prova på! Det var en riktigt kall och grå dag så jag är glad att jag hade med mig vantar och mössa som jag kunde ta på mig. När vi var klara med aktiviteterna dukades det upp lunch inomhus och det bjöds på en god pumpasoppa och bröd. Det var även prisutdelning under middagen och jag fick faktiskt ställa mig på prispallen... som etta! Det hade jag inte riktigt väntat mig, men alltid lika kul att vinna. Jag fick ett fint diplom och ett presentkort på äventyrsbanan som vi inte fick prova på. Banan går högt upp mellan träden, och man ska på olika sätt ta sig fram där uppe. ska bli kul att testa på den. Får se om det blir av i år innan det blir för kallt eller om jag tar det i vår när det börjar bli lite varmare i luften. Innan vi begav oss hemmåt fick vi i uppgift att göra julfigurer av hö, min figur blev inte så vacker kan jag säga. Skulle göra ett julhjärta men det gick inte så bra så då gjorde jag en julkula som istället blev ett ägg....
-
I går hade Alex match med U-21 så jag passade på att åka in till stan en sväng för att inhandla garn, stickor mm. Lite tantvarning kanske men det är ju så himla kul att sticka! Nu ska jag koka kaffe och fortsätta min stickning ;)
-
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0