En höstig helg!

Flygande Jakob.
-

En höstdag i parken.
-

Allén utanför vårt hus.
-

Vår fina bollkrysantemum utanför dörren.
-
Helgen startade vi med en lång sovmorgon på lördagen följt av ett besök på den nyöppnade affärsgatan i en annan del av Zurich. Blev positivt överraskad kan jag säga, har tidigare bara läst om den men det har liksom aldrig blivit att vi har tagit oss dit. Det var mycket fashion och det märktes att affärerna som i vanlig fall har väldigt blandat utbud nu hade koncentrerat sig på en viss stil and me like! Tyvärr blev det ingen shopping för mig, jag letade jacka och skor och hade bestämt mig för att inte köpa någonting annat. Tycker jag var riktigt duktig som höll mig trotts att det kliade i fingrarna att antal gånger. Johanna handlade världens sötaste kjol och Alex köpte att antal tröjor som var riktigt fina.
-
Lördagskvällen blev lugn och kvällens kock bjöd på en fantastisk flygande jakob med ett glas rött till innan vi kröp upp i soffan och såg filmen "The backup plan", det var en perfekt film för en slapp lördagskväll. Filmens betyg: helt ok. Självklart var soffbordet fyllt av godsaker som vinigummin (Alex födelsedagspresent av Elin, Lina och Elisabeth) schweizisk choklad och en skål med chips!
-
Tyvärr kände jag av huvudvärk redan igår kväll och vaknade denna söndagsmorgon med dunkade huvud. Lite typiskt eftersom jag idag hade tänkt laga matlådor inför veckan och städa lägenheten. Får se om det orkas med om/när tabletterna börjar verka. Tog mig i alla fall ut på en liten promenad till parken idag där jag testade kameran, det är ju så vackra färger ute nu och några kort blev helt ok trotts att man bara är en amatörfotograf. Vill så gärna lära mig ta bra kort, skulle vara kul att gå någon sorts kurs. Men det får bli ett senare kapitel.
-
Alex åkte tidigt i morse och kommer hem sent i kväll. Först match med U-21 (som han numera är coach för) och sedan A-lagsmatch, allt i närheten av Bern, så nu är det bara att hålla tummarna för att det går bra för båda lagen. Nu ska jag koka mig en kopp kaffe, lägga mig under filten, slå på ett avsnitt av Greys anatomy och se om huvudvärken släpper.
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0