Just

Te och mina hembakade äppelmuffinsar med citron.
-
I dag var en sån där lagom dag på jobbet, vi hade fyra barn i gruppen och vi var två vuxna. Tur att man kan ha dagar som denna emellanåt. Oftast är det ju fullt ös medvetslös hela dagarna men idag var det lugnt och behagligt. Och nu har jag landat i soffan efter en uppvärmd matlåda bestående av pastagratäng, och fikar nu mitt kvällsfika som idag betår av te och mina hemgjorda äppelmuffinsar med citron. Lite godare och lite mer spännande än vanliga muffinsar, de här var en blandning av äppelpaj och muffins. Mums. Alex och de andra svenskarna är ute på puben och ser em-kvalet mellan Sverige och Holland, tyvärr fick jag migrän i söndags vilket jag fortfarande känner av så jag beslöt mig för att stanna hemma och kurera mig istället. De hade bokat bord på Nelsons som är en pub mitt i stan, tydligen skulle de sitta bredvid Hollandsfans, det kan ju bli lite intressant att se hur det går. Heja Sverige. På fredag är det utflykt med jobbet, och då enbart för personalen. Är någon typ av utbildningsdag och det enda vi vet är att man ska ha oömma kläder och typ springskor. Ska bli intressant att se vad de har hittat på för något, hoppas att det är något roligt.
-
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0