Långt semesteruppehåll

Efter ett lååångt semesteruppehåll har jag nu tänkt att återuppta mitt skrivande igen. Har ju varit här nästan två månader nu så jag känner att det är på tiden att jag delar med mig av äventyret! Det har hunnit hända väldigt mycket roliga saker här men och en del tråkiga som ni kanske har hört. För ca en månad sedan spelade GC cup i Chur och Alex skadade sknäet och det visade sig att korsbandet var av och menisken trasig. Som ni kanske förstår så var allt upp och ner här ett tag eftersom vi inte alls visste hur det skulle gå med något. Men GC har varit stöttande och till stor hjälp och nu snart väntar operation för Alex och sedan en lång rehab.
Jag har nu börjat jobba i en engels/tysk grupp på dagiset och jag trivs verkligen jätte bra. Det är otroligt krävande att ha två olika språk i huvudet under dagarna men otroligt skönt att kunna prata engelska med barnen. Har dock blivit kortslutning i skallen ibland eftersom jag ska prata engelska med barnen som pratar engelska ibland men oftast tyska tillbaka, jag pratar oftast engelska med min teamledaren som är schweizare men som mer än gärna pratar engelska, jag pratar tyska med praktikanten som endast pratar tyska, jag pratar tyska/engelska med de andra två medarbetarna i gruppen som blandar hej vilt med tyska och engelska. Inte nog med det så har det börjat en svensk treårig pojke i gruppen som endast pratar svenska. Klart det inte är svårt att prata sitt hemspråk men jag kan säga att de andra barnen ibland ser ut som fågelholkar då jag försöker prata med dem på ren svenska i all hast. De måste ju tro att jag är helt galen! Men Ibland blir det bara för mycket då man ska växla mellan 3 språk i samma andetag. Men jag trivs verkligen bra i gruppen och mina medarbetare är hur bra som helst.
Bilder från semestern mm kommer
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Sophia

Yeah äntligen är du tillbaka!! :D Har längtat efter dina inlägg o ska bli skoj o se alla dina bilder :) Hoppas ni mår bra, snart läge att träffas igen tycker jag ;) Kram kram från Bern hållet

2010-09-23 @ 22:18:45
URL: http://sophiamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0