Gummistövlar, hosta och snörvel







Tänk att helgerna alltid ska gå så himla fort! Men den här helgen har mest bestått av hosta och snörvel, så jag har tagit det rätt lugnt. I går besökte jag Alex på sjukhuset efter att jag varit på stan och sökt gummistövlar ett antal timmar i iösregn. Jag är verkligen i stort behov av ett par gummistövlar att ha speciellt på jobbet eftersom hösten nu verkar vara på intåg, men hur svårt kan det vara att hitta ett par helt vanliga stövlar som varken är rutiga eller rosa med seriefigurer? Jag vet exakt hur jag vill att de ser ut, helt vanliga svarta diskreta stövlar! Någonstans borde de ju finnas, måste bara komma på var jag ska leta.

Redan i fredags var jag småstressad över den kommande veckan för det  är så himla mycket på jobbet just nu. Har verkligen försökt att inte tänka på det under helgen, men det är svårt när man vet vad man har att vänta. För att underlätta det hela lagade jag storkok idag som förhoppningsvis räcker hela veckan om jag har tur. Hann även med en fika på trevliga Starbucks i gamla stan på eftermiddagen med Johanna och Patricia. I morgon får jag hem min sjukling,  känns underbart för det har varit riktigt tråkigt och här hemma utan honom. Nu ska jag dricka te med ingefära och se om hostan ger sig och sedan lägga mig i sköna bädden!

//Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0