Playoff

I går satte slutspelet igång i den Schweiziska ligan. GC kom trea i serien och valde Grünenmatt som motstånd. De spelade bra mot dem under grundserien och så var även fallet i går då de spelade första slutspelsmatchen mot dem. Slutresultatet blev 13-1 till GC och hela laget spelade riktigt bra vilket var kul att se. De spelar bäst av 7 matcher så det gäller ju att de presterar lika bra i de kommande matcherna också om de vill ta sig vidare till semifinal. Både på lördag och söndag spelar de på bortaplan, har inte riktigt bestämt än om jag ska åka med och kolla eller inte. Alex kommer bara spela en av matcherna i helgen eftersom hans knä behöver extra vila mellan matcherna. Så jag kanske hänger med och kolla den han spelar.
-
I dag på jobbet hade vi endast fem barn i vår grupp och vi var tre personal så vi åkte ner en sväng till sjön och matade fåglarna och fikade med barnen. Det var ingen riktig vårvärme idag men solen sken i alla fall. Det är tydligen nu som alla tar med sina barn på skidsemester till Alperna, vilket betyder att vi nästa vecka också kommer ha väldigt få barn.
-
I går fick jag en glad överraskning i brevlådan då mamma och pappa hade skickat ner en stor godispåse som alla hjärtansdagpresent! MUMS, nu har jag då så det räcker tills jag flyttar hem till Sverige =)
-
Helt slut efter den här dagen, känner mig lite krasslig så nu ska jag gå och koka mig en kopp te och sen lägga mig i soffan och se någon bra serie och hoppas på att det känns bättre i morgon.
-
Trevlig afton!
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0