Älvdalen


-
Nu börjar det kännas väldigt segt på jobbet, tiden går sakta och jag känner mig alltid rastlös. Kanske beror på att man vet att man snart ska sluta eller så är jag bara inte så tokpeppad på att jobba. I går kväll var vi på Zic Zac och käkade med Gc och vi fick även lite information angående slutspelet som sätter i gång om två veckor. Gc har ju faktiskt också tagit sig till cupfinalen (Som rankas otroligt högt här i Schweiz) där de möter Wiler Ersigen som vunnit serien ett antal år i rad. Wiler har varit helt överlägsna i många år och har många bra spelare. (De har tydligen haft svårt i cupen vilken är fördel GC så klart) Men Gc är riktigt heta i år, så nog har de allt chans att slå dem! cupfinalen spelas i Bern den 5 mars. Självklart vill man vara där och se!
-
Har börjat ringa runt till olika fastighetsägare i Mora eftersom jag verkligen måste ha en lägenhet. Som sagt så vill jag helst bo i Mora och inte i Älvdalen eftersom Älvdalen känns lite för litet för min smak. Det är ju några mil mellan Mora och Älvdalen så det kommer bli en del pendlande men det kan det absolut vara värt. En annan sak att lägga på minnet är ju att Larz Kristerz faktiskt kommer från Älvdalen, kanske får man gå och se en konsert!
-
Nu ska jag gå och göra mig en smoothie!
Trevlig kväll
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, vilket ljuvligt skivomslag! Sicka dräkter!



En liten petitess bara ang cupen: jag tror att Wiler bara vunnit cupen en gång av fem eller nåt sånt. (Jag har dock verkligen inte dunderkoll, så lita inte på mig helt :)) Men jag tror de har haft svårt just i cupen av nån konstig (psykologisk?) anledning - förra året slogs de ju tex ut av Wasa i semin redan! Nämner detta för att peppa, måste ju vara bra för GC om cupen lyckats bli jinxad för Wiler år för år...



Hoppas ni har det bra borta i Zürich, och att vi kan ses i Bern när ni kommer hit. Kram kram

2011-02-03 @ 16:18:55
URL: http://lillaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0