Vilken soppa

Kom precis hem efter en lång dag på jobbet och ett mycket trevligt frisörbesök hos min fina Helen som jag nu har klippt mig hos det senaste året. Fick bara lov att göra ett besök hos henne innan jag flyttar hem. Dels för att jag behövde bättra på mina slingor men också för att kunna säga hej då. Har varit riktigt skönt att ha henne att gå till, få prata svenska, dricka en kopp kaffe och helt enkelt slippa anstränga sig så mycket.
-
På jobbet i dag lyckades jag spilla ut halva soppskålen när jag snabbt skulle ta mig upp för trappan. Så förutom att barnen fick lite mindre soppa i dag så fick jag ligga på knä och skura trappan från soppan som till råga på allt innehöll minismå pastabokstäver som inte alls ville bli upptorkade. Jag kan ju berätta att vår "mattant" egentligen inte är alls så trevlig, hon gillar att ge utskällningar. Kan ju säga att jag fick lite panik när jag insåg att soppan var utspilld. Men när jag hade spillt ut soppan i trappan och bad så mycket om ursäkt sa hon bara nått i stil med att det inte var hennes problem och att hon inte kunde göra något åt att barnen fick mindre soppa. Trodde hon skulle bli riktigt förbannad så jag får vara nöjd med att jag bara fick en indirekt avhyvling!
-
Annars så var det som vanligt på jobbet, känns som det är mycket att fixa nu innan flytten bara som jag måste fixa under dagtid då jag jobbar. Hade räknat med att kunna ta ut en semesterdag någon gång under de två sista veckorna men så blev det ju inte. Så nu får jag försöka fixa allt under min lunchrast.
Nu ska jag gå och fixa någon middag.
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0