Sköna söndag

Hannu, jag, Emma, Jonas, Sasha och Patrik.
-
Killarna lyssnar när Jonas sjunger och spelar gitarr.
-
Man skulle nästan kunna tro att Alex vann...
-
Vinnaren! Hannu Korhonen.
-
Jag hade sett fram emot en dag med strålande sol men av någon anledning ligger det ett tjockt täcke av vita moln som gör att solen inte tar sig igenom. Kanske blir sol till veckan istället!
I fredags blev vi bjudna på middag hos Jonas Thomsson och hans tjej Emma som bor en bit utanför Zürich. Först blev vi bjudna på god mat innan vi begav oss till en inomhus- minigolfbana som låg i närheten. Gick inge vidare för mig men jag kom inte sist i alla fall... VIKTIGT! Hannu vann och blev även 35 chf rikare.
-
I går blev det bara en lugn hemmadag innan det var dax för Gc att möta Aligator Malans. Det var en rätt tråkig match som Gc tillslut förlorade med uddamålet. Sedan blev det mat på Zic Zac där alla brukar samlas och käka efter matcherna. Jag och Emma kände oss rätt trötta, så medan killarna gick ut på krogen stannade vi hemma och såg film. En perfekt lördagskväll med film, godis, te och trevligt sällskap.
-
Jag kanske skulle passa på att berätta att jag har fått jobb som hälsopedagog/gymnasielärare på Älvdalens gymnasieskola. Jag börjar jobba redan den 7 mars så jag har en hel del att fixa innan dess. Det blir så att jag kommer bo i Mora (Om jag hittar någon lägenhet) och sedan pendla 30 min till Älvdalen. Det här är verkligen ett toppenjobb och en chans som jag inte kan tacka nej till. Det känns klart jätte tråkigt att behöva lämna Alex och allt annat här i Schweiz men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig har jag hört. Det är ett vikariat på ett år som jag har fått, förhoppningsvis öppnar det dörrar till något annat spännande!
-
Nu ska jag gå ut på en promenad så jag får lite frisk luft!
Ha en skön söndag!
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Cia

Grattis ännu en gång=) Så himla roligt att du kommer hem till vackra Dalarna igen! Kraaaam

2011-01-30 @ 15:27:06
URL: http://ciiia.blogspot.com
Postat av: Johanna

Grattis till jobbet Lisa! Kul! Fast tråkigt att du åker ifrån Schweiz tidigare än beräknat.. Men ni var ändå på väg till Sverige igen efter den här säsongen väl? (Vi flyttar hem i slutet av april nån gång.)



Och gud vad kul det ser ut med inomhusminigolf! Blir sjukt sugen på att spela, trots att jag bara vunnit över David en gång. Då skyllde han på att "banorna var för alldeles lätta så att det bara blev slump". :)

2011-01-30 @ 17:21:00
URL: http://lillaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0