Alex har fått klartecken

Tyckte inte att det var längesedan jag hälsade på
Alex på sjukhuset efter att han gjort korsbands-
operationen.

-
I dag var jag konstigt pigg efter jobbet och jag vet faktiskt inte riktigt varför eftersom det var söndag igår och jag inte kom i säng allt för tidigt. Men riktigt skönt att inte alltid behöva känna sig helt utpumpad efter en dag på jobbet. Vi hade avslutning för vårt "svenska barn" som vi nu har haft i vår grupp sedan i höstas. Kändes så klart tråkigt både för att han är en härlig och busig lite kille men också för att det alltid varit kul att få prata svenska med honom (självklart fuskade jag med tyskan/engelskan ibland) ;) och även småprata med hans trevliga föräldrar vid hämtning och lämning. Men jag är glad att jag fick lära känna den familjen och hoppas att våra vägar kanske korsas i framtiden igen.
-
Såg tredje avsnittet av solsidan för en stund sedan och sååååå himla bra det är alltså. Detta avsnitt var ju sjukt kul redan från start och jag längtar redan tills nästa avsnitt.
-
I morgon ska vi på middag/ "kick off" för slutspelet som snart drar igång för killarna. Vi tjejer är också inbjudna så det blir nog kul. Alex gjorde MRI (magnetröntgen) på knäet idag och det såg bara bra ut. Vilket betyder att han nu fått klartecken att köra för fullt, nästan i alla fall. Knäet behöver lite extra tid för återhämtning så han kommer inte kunna spela 3 matcher per vecka som det är under slutspelet, utan vila någon match då och då. Men det känns verkligen jätte kul att han äntligen kan börja spela, gissa om det är någon som kommer vara nervös första matchen han spelar... Jag kommer nog inte ens våga titta. Men nu är det bara att hålla tummarna för att allt håller som det ska och att han kan göra ett bra slutspel. Det är han verkligen värd efter att ha varit superfokuserad på sin rehab och verkligen kämpat på och inte gett upp trots att det varit riktigt tufft för honom ibland.
-
Nu ska jag sova så jag orkar upp i morgon då jag börjar tidigt.
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0