Älgstek och långpromenad

Bytte till den här fina skålen och tillbringaren!
-
Nr 1 2011, MatMagasinet.
-
Helgen började bra då vi blev bjudna på middag hos Patrik och Patricia som bor på andra sidan gatan. Det bjöds på älgstek med klyftpotatis, stekta champinjoner och rödvinssås. Till dessert fick vi cheesecake. Det var en trevlig middag med riktigt god mat! Det blev en lång sovmorgon på lördagen innan vi tog en sväng ner på stan för att byta min fina tekanna som jag fick av Alex i julklapp till en annan färg. Tyvärr hade de inte den färgen som jag ville ha i just tekannan så jag bytte till en tillbringare och en skål istället. Julklappen var från Livingroom här i Zürich som verkligen har blivit en favoritbutik för mig. Det är en liten mysig inredningsbutik med massor av fina saker, de har mycket i gammal stil, men även nyare och modernare saker.  Man hittar alltid något fint när man besöker den butiken.
-
Senare på kvällen såg vi matchen mellan GC och Köniz som GC vann med nöd och näppe. De låg under hela matchen och spelade riktigt dåligt de två första perioderna och även första delen av sista perioden. Men de lyckades i alla fall tillslut vinna vilket var bra eftersom de behövde en vinst för att för att hålla sig kvar i toppen. Alex är riktigt sugen på att spela innebandy nu och han gjorde faktiskt sin första spelande träning med U-21 laget (som han under sin skadeperiod varit coach för) i fredags. På tisdag ska han på återbesök till läkaren så det är bara att hålla tummarna för att det fortfarande ser lika bra ut som det hittills har gjort. Han ska även göra styrketester mm för att se hur knät repat sig. Efter matchen blev det middag på Zic Zac med laget och sen blev det häng med alla svenskarna. GC har värvat en ny svensk spelare, Jonas Thomsson, som tidigare spelat i ett annat lag här i Zürich. Han bor här nere med sin svenska flickvän som också var med igår. Kul att de också numera är GC:are!
-
I dag tog jag och Johanna en långpromenad längs sjön, kul att träffa henne igen efter juluppehållet! Tycker att vi var riktigt duktiga i dag så en klapp på axeln till oss båda =). Alex är iväg och coachar sitt U-21 lag och jag har lovat att laga middag, det blir lövbiff med pastasallad. Receptet kommer från MatMagasinet som jag passade på att köpa då jag var i Sverige. Verkar finnas en hel del snabba, nyttiga och god recept i det här numret.
-
Trevlig söndagskväll!
//Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0