Första lektionen avklarad

I dag genomförde jag min första egna lektion. Det har varit en riktigt lugn start här på jobbet då jag var helt fri från lektioner i går och endast hade en lektion idag. Det känns verkligen bra att jag fick tid att sätta mig in i allt nytt och läsa in mig på de ämnen som jag ska undervisa i. För att bli inslängd på lektion första dagen hade nog inte varit någon hit. Lektionen i dag gick i alla fall bra och jag ser fram emot mina kommande lektioner i veckan.  

Nu har jag verkligen fått känna på hur det känns att jobba med något som man verkligen tycker är kul, tänk att jag nu "måste" läsa in mig på roliga hälso/friskvårds-ämnen och "måste" hålla mig uppdaterad inom detta område. Jag säger bara det, UNDERBART! Känns som jag har ett riktigt spännade och utvecklande år framför mig, and i like it! Klart att det kommer vara tufft också vissa dagar men för att vända det till något positivt så är det väl på så sätt man utvecklas och blir starkare?!

Klockan är 16.19 och jag är ensam kvar på kontoret. En normal dag hade jag inte suttit kvar här utan så snabbt som möjligt tagit mig härifrån för att utnyttja kvällen till max. Men förkylningen har inte släppt än så jag kan tyvärr inte träna och så mycket annat än att träna finns inte att göra i Älvdalen på kvällarna. Känns inte heller så lockande att åka "hem" till mitt tillfälliga boende och stänga in mig på några få kvadratmeter. Nu snackar vi inte ett "normalt" studentrum i en studentkorridor utan mer ett litet rum där det får plats en säng och ett skrivbord och inte så mycket mer. I går blev jag nästan utgasad av all matos som av någon anledning kunde leta sig upp från köket i källaren och till mitt rum en trappa upp och längst bort i korridoren. Riktig bacon-matos var det och det var då inte trevligt. Men nu är det inte så många veckor kvar tills jag får min lägenhet! Ska försöka få tag i min blivande hyresvärd och boka in en tid så jag får kolla på lägenheten. Vore kul att få se hur den ser ut...

Nej nu ska nog gå ut på en långpromenad medans solen fortfarande skiner. Det är riktigt kallt här i Älvdalen idag, och jag är inte alls bitter för att det typ är 20+ i Schweiz... ;) Men det är det värt!

Ha en bra kväll, själv ska jag försöka spendera så lite tid som möjligt i mitt lilla skrymsle.  
//Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0