Zurich------->Falun-------->Älvdalen


Finalen mellan GC och Wiler. dålig bild.
-

Det finns bio í Älvdalen!


Huvudgatan i Älvdalen.
-


Fast det kändes otroligt tungt i början av den här veckan så är jag otroligt gad att jag stannade kvar i Schweiz in i sista stund för att få uppleva finalen mellan GC och Wiler i. Matchen var grymt spännande och jag var verkligen supernervös hela matchen. Men till min stora glädje stod tillslut GC som vinnare av cupfinalen. Stämningen i hallen var helt fantastisk och att få vara där och se GC ta hem guldet var underbart. Finalen spelades i Bern men väl tillbaka i Zurich blev det firande hela natten lång för killarna. Eftersom jag hade känt mig krasslig i några dagar tog jag det riktigt lugnt och gick jag hem lite tidigare, men det blev i alla fal alldeles för lite sömn eftersom vårt flyg ttill Sverige gick redan 07.00 på söndagsmorgonen.. Vi sov hela flygresan, åt lunch med semla till efterrätt på arlanda innan min kära mor kom och hämtade mig. Blev övernattning hos mamma och pappa i Falun och tidigt på måndagmorgon tog jag mitt pick och pack och började min resa till Älvdalen för att göra min första arbetsdag på jobbet. Jag var så hes och hade så ont i halsen att jag knappt kunde prata, så att presentera mig på APT-mötet och alla eleverna i det skicket kändes inte så jätte kul. Förutom att jag var febrig och hade ont i halsen så kändes första dagen klockren. Dock ser jag verkligen fram emot att få flytta in i min nya lägenhet i Mora den 1:a april för mitt boende nu känns lite väl litet. Förhoppningsvis kan jag kolla på lägenheten någon dag den här veckan, ska bli spännande. Jag hoppas verkligen att den är fin!
-

Jag hade ju tänkt att passa på att komma i gång med träningen den här veckan men som min kropp och hals känns nu så får jag vänta med det ett tag. Jag får passa på att riktigt vila upp mig nu när jag bor här och inte har så mycket annat att göra på kvällarna. Men sammanfattningsvis så kan jag säga att jobbet verkligen känns jätte bra så här långt och jag har verkligen hamnat i ett trevligt arbetslag. 
De ämnen jag kommer undervisa i är:
-

# Idrott och hälsa
# Friskvård och hälsa
# Hälsopedagogik
# Pedagogiskt ledarskap

Känns rätt klockrent va?!
-
Nu ska jag slå på en film och krypa ner i sängen och se om jag orkar hålla mig vaken.´
Trevlig kväll!
//Lisa

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till med jobbet! Låter spännande.

2011-03-09 @ 20:54:59
URL: http://lillaj.blogspot.com
Postat av: Anonym

VI saknar dig redan.. Men ska bli så spännande att följa ditt nya jobb o du kommer vara grym! :) Kram kram

2011-03-10 @ 00:09:16
Postat av: Sophia

Var jag som skrev ;) Gillar bion förresten, du får uppdatera mig vilka filmer som kommer ;)

2011-03-10 @ 00:10:32
URL: http://sophiamolin.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hello! Hoppas du har en skön helg med lite extra aterhämtning. Kul att jobbet känns rätt!

Kram kram

2011-03-13 @ 14:10:44
Postat av: Cissi

Hej!

Kul att jobbet känns bra! Saknar dig här, du är alltid välkommen pa besök =)

Krya pa dig!

kram kram

2011-03-13 @ 14:15:29
Postat av: Cissi

opps, nu kom bada kommentarerna fram =)

2011-03-13 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0